Tesla-ägare straffar kamrater som binder upp superladdare utan laddning

När fler människor köper elbilar blir det ännu tydligare att vi behöver mer offentlig snabbladdningsinfrastruktur, och det snabbt. Detta är till och med fallet för Tesla-ägare, som har tillgång till Supercharger-nätverket: det största, mest utbredda och utan tvekan mest pålitliga DC-snabbladdningsnätverket hittills. Vissa Tesla-ägare tar nu hämnd på andra genom att se till att de ”betalar” för att använda en Supercharger-station som parkeringsplats.
Om någon är parkerad vid en Tesla Supercharger-station och inte laddar, borde du hjälpa dem, eller hur? Kanske hade de helt enkelt bråttom och glömde helt att koppla in. Det skulle vara tråkigt för dem om de återvände till sin bil och insåg att de inte kom ihåg att ladda.
Nej, oavsett omständigheterna ska du inte bråka med någon annans bil. Även om de tar en plats och du inte kan ladda din Tesla på grund av deras val, kan det leda till ytterligare problem att ta saken i egna händer. Tyvärr är det bästa sättet att lämna sin elbil ifred.
Även om ovanstående förmodligen inte är vad vissa människor vill höra, är det det säkraste alternativet, och två fel gör inte ett rätt. Men vi har lärt oss att vissa Tesla-ägare nu avsiktligt kopplar in sådana bilar så att ägaren kommer att ådra sig tomgångsavgifter. De känner att detta är ett sätt att straffa dem för att de är oförskämda och hänsynslösa med sina parkeringsval.
Enligt Teslarati, EV-gemenskapen kallar nu dessa hänsynslösa ägare, ”EVholes.” De liknar ICE-förarna som har ”ICEing” laddningsplatser i flera år nu. Skillnaden är dock att vissa ICE-ägare kan vara helt omedvetna om att de blockerar en laddningsplats, och/eller de kanske inte inser vilken stor grej det är. Det är absolut inte fallet om en Tesla-ägare avsiktligt parkerar vid ett Supercharger-ställ och går ut i sin verksamhet utan att koppla in.
Även om Tesla har några lösningar på plats för att se till att folk inte missbrukar Supercharger-parkering, hjälper det inte alltid. Se nedan hur en Tesla-ägare i Kina hanterade situationen.
Ja, i en hämndaktion kopplar andra Tesla-ägare in bilarna så att de får tomgångsavgifter. Ovanstående video gjordes i Kina, men det verkar som att Tesla-ägare i USA följer efter.
Visste du att du kunde öppna laddningsporten på en Tesla Model Y eller Model 3 utan att ha tillgång till bilen? Godkänner du sådant beteende?
Kanske finns det något Tesla kan göra för att se till att folk inte kan öppna din laddningsport. Dessutom skulle du tro att en ägare inte bara skulle få en varning om att laddningsporten öppnades, utan att bilen var inkopplad och laddade. De får säkert en varning innan de börjar ta på sig tomgångsavgifter. Låt oss veta din syn på den här situationen genom att lämna en kommentar nedan.