Luxury cars

Nästa generations Mercedes-AMG E63 kommer med en inline-sex hybridmotor

Ser ut som att även Mercedes-AMG inte är benägna att minska motorn. Nästa iteration av Mercedes-AMG E63 kommer med en inline-sexa. Mercedes har även utrustat E63 med en 201 HP motor tillsammans med ett 400V 4,8kWh batteri monterat i bagageutrymmet.

PHEV-systemet på Mercedes-AMG E63 kommer att fungera på liknande sätt som på Mercedes-AMG GT 63 SE Performance 4-Door Coupé och Mercedes-AMG C63 SE Performance. Mercedes har kombinerat M256 turbo 3,0-liters, sexcylindrig motor med den tidigare nämnda elmotorn. Medan sedanen kommer att ha en viss helelektrisk räckvidd, förvänta dig att den är ensiffrig. Det skulle vara precis tillräckligt för att ta dig ut från din parkering utan att väcka grannarna.

Även om Mercedes inte har släppt några officiella siffror, kan vi förvänta oss att denna drivlina kommer att utveckla runt 700 hk och 800 lb-fot i vridmoment. Dessa siffror är mycket överlägsna den nuvarande bilens 4,0-liters V8, som minskade 604 hk och 626 lb-fot. Elmotorn driver ensam bakhjulen medan motorns kraft skickas till alla fyra hjulen. Motorn skickar kraft till bakaxeln med hjälp av en tvåväxlad växellåda och en elektroniskt manövrerad differential med begränsad slirning. Under tiden har ingenjörerna parat ihop 3,0-litersmotorn med en 9-växlad växellåda.

Som alla PHEV-modeller i Mercedes-AMG-serien kan vi förvänta oss att E63 kommer att få flera körlägen. Dessa kan inkludera elektrisk, komfort, batterihållning, sport, sport+, hala och individuell.

När vi kommer till prestandan hos Mercedes-AMG E63 PHEV kan vi säkert anta att den kommer att överträffa den befintliga generationens bil. Det betyder att tiden 0-60 mph kan vara mindre än 3,0 sekunder med en topphastighet på 186 mph.

Se även  2023 Acura Integra A-Spec interiörrecension: Hur den kan jämföras med Civic

Källa: Autocar

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Check Also
Close
Back to top button