Luxury cars

Män som tror att deras penis är liten dras till sportbilar, säger studien

Foto: Författarens garage, cirka 2020

Kompenserar män som kör flashiga sportbilar något trots allt? En studie gjord vid ett universitet i London tyder på att den gamla kretsen av män med mindre än genomsnittlig begåvning som vänder sig till sportbilar och andra former av ”iögonfallande konsumtion” verkligen kan ha sina rötter i sanningen. Som en grupp män som tenderar att dras till flashiga sportbilar, fångade denna rubrik vårt öga. Studien verkar inte vara peer-reviewed, men metodiken beskrivs i detalj och studieförfattarna hävdar att deras data indikerar ett psykologiskt samband mellan attraktion till sportbilar och tron ​​att man har en penis som är mindre än genomsnittet.

Jag skulle säga att vi alla är vuxna här, men Autoblog är en webbplats dedikerad till (och underhålls av) vuxna människor som fortfarande är verkligen in i bilar. Våra inre barn lever och mår bra, och alla fnissar de lite åt ordet ”penis”. Så jag ska använda ett substitut. Från och med nu, när du ser ”potatis”, tänk bara ”penis”. Jag fattar? Bra. Nu kör vi!

Forskarna studerade 200 män mellan åldrarna 18 och 74. På grund av den inneboende opålitligheten i den självrapporterade potatisstorleken bestämde de sig för att det enklaste tillvägagångssättet – rangordning av potatisstorlek i förhållande till intresse för sportbilar – skulle vara en återvändsgränd. Istället designade teamet en studie som skulle övertyga deltagarna om att de fick sitt minne utvärderat i en miljö med flera uppgifter. Med andra ord var de tvungna att läsa information samtidigt som de visades annonser på internet. Hur är det med livet, eller hur?

Se även  Redaktörens val juli 2022 | Volvo XC60, 911 GT3 och en het Hyundai

OK, det var inte riktigt så enkelt, men det duger för våra syften. Inblandat bland fakta fanns vilseledande påståenden om potatislängd avsedda att övertyga vissa deltagare om att de kanske inte odlar potatis så stor som de trodde, medan andra förleddes att tro att de var kandidater till ett blått band på State Fair of Idaho. Efter sina sessioner ombads de två grupperna sedan betygsätta sitt intresse för sportbilar. Här är några dokumentärfilmer (NSFW; innehåller flera potatisreferenser):

”Vår primära hypotes var att betyg för sportbilar skulle öka när manliga deltagare manipulerades att tro att de har relativt små [potatoes]”, sade studieförfattarna. ”Vi testade en sekundär hypotes, att kopplingen drivs av självkänsla i allmänhet, med andra försök som innehöll manipulerade fakta som kan påverka självkänslan på olika sätt, och en mängd lyx och lyx. icke-lyxprodukter. Slutligen analyserade vi deltagarna [sic] ålder, eftersom det bestämmer både parningsstrategier och mönster.

”Det viktiga experimentella försöket sa till deltagarna att den genomsnittliga erigerad [potato] storleken på andra män var antingen 18 cm (liten [potato] / låg självkänsla) eller 10 cm* (stor [potato] / hög självkänsla) och följdes alltid av ett betyg på en av sex sportbilar. I fyra försök fick de antingen det ursprungliga faktumet, eller en version med en detalj ändrad, och frågade om påståendet var sant eller falskt. Efter experimentförsöken fick deltagarna veta att en del av de fakta de hade fått höra var felaktiga, och de ombads att ge sina uppskattningar av de sanna värdena för dessa fakta, inklusive det sanna genomsnittet [potato] storlek.”

De fann att deltagarna var mer benägna att betygsätta sitt intresse för att köpa en sportbil högt om de hade fått information som syftade till att få dem att känna sig osäkra på den relativa storleken på deras potatis. Effekten var mest uttalad hos deltagare över 29 år, där positiva svar mot sportbilar översteg den förväntade statistiska variansen, vilket tyder på en koppling snarare än en ren tillfällighet. Med andra ord, ja, det är möjligt att känslor av otillräcklighet kan få män att köpa flashiga bilar.

Se även  Laddade elbilar | Legacy EV kommer att erbjuda Revolt Systems högpresterande elmotorer för EV-konverteringar

Det är inte första gången begreppet flashiga bilar har studerats i samband med mäns dejtingvanor. En studie som genomfördes för ett decennium sedan i det gamla goda USA i A fann att även om sportbilar kan hjälpa män att få dejter, tenderar de inte att vara indikatorer på långsiktig potential; vissa kanske anser att det är en funktion snarare än en bugg. Författarna till denna senaste studie föreslår att andra flashiga, önskvärda föremål skulle göra kloka kandidater för vidare forskning. Jag lämnar upp till dig att bestämma vilka.

Men om du frågar mig, vad andra tycker är småpotatis.

*Ungefär 7 respektive 4 tum.

:

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Check Also
Close
Back to top button