Luxury cars

Lamborghinis kommande V12-hybrid läckte ut i patentbilder

Varryx och Wilco Block är två eurobaserade bilentusiaster som vi har lärt känna mest för deras förmåga att få spionvideo och bilder av kommande godsaker. De har båda gjort det igen, båda på Instagram, och båda med samma bil, och publicerat en serie designpatentritningar. Lamborghini Automobili SpA lämnade in siffror på sin hybrid V12-efterträdare till Aventador till den nordmakedonska byrån för World Intellectual Property Office, kanske i hopp om att den olästa geografiska platsen skulle översättas till en oordning digital sekvestrering inför avslöjandet i vår. Men internet hatar att hålla hemligheter, så här är vi. Vad vi är insatta i är alla större vinklar i en coupé som ser ut att ha designen av Aventador som sin grund, bokad av fascias från ett par Aventador-baserade specialerbjudanden. Varryx gav färgerna för bilden ovan.

Lamborghini sa att designen av Sián FKP 37 ”bara är för Sián.” I grunden kanske, ja. Men i patentbilderna gör den höga, horisontella y-formade belysningen DRL som välkomnar framskärmarnas skarpa, tångliknande kurva, och de nedre insugningskonturerna tydlig koppling till Sián. Huracán Tecnica är bron, den V10-drivna coupén som antar en annan variant av Sians stil. Den vertikala spotten bakom framhjulen kunde också spåra dess härkomst från supersportbilen i begränsad upplaga. Resten av mitten är helt Aventador, en svällande kropp och stora sidointag som omfamnar den låga kabinen och naturligt aspirerade V12. På baksidan är det Centennario, en specialutgåva som introducerades på bilsalongen i Genève 2016. De sex långa stråken på den enorma diffusorn efterliknar numret på Centennario, skillnaden är att den kommande produktionsbilen flyttar sina avgaser högt upp, där två Centennario-baklyktor flankerar med två stora sexkantiga portar istället för showbilens tre små spetsar neråt.

Se även  Mercedes-Benz EQXX First Drive: Mercedes EV-riktmärke för kommande år

Den motorn kommer att vara en helt ny V12-enhet i en ny drivlina, har vi fått höra, med hjälp av ett litet batteri och lite superkondensatorteknik som är ytterligare en nick till Sián. Total produktion är ett mysterium, men Aventador Ultimae klockade 769 hästar, Countach 800 hästar, och de hade inte bara hybridhjälp, de var lättare. Var inte rädd för vikten, säger biltillverkarens VD Stephan Winkelmann att förarna inte kommer att känna den extra vikten. Vi skulle inte bli förvånade över att höra en siffra som är högre än 800. Transmissionen lägger till en koppling till Aventadors, och skickar kraft genom ett dubbelkopplingssystem som kommer att eliminera Aventadors karakteristiska tidvattenrörelse, särskilt vid låga hastigheter. Preliminära prestanda specifikationer outsed av chefen uppskattar en 0-62 tid under 2,9 sekunder och en topphastighet över 218 mph.

Interiören kommer att fortsätta med ett digitalt mätarkluster och lägga till ytterligare en skärm till mittkonsolen. Ett stadskörningsläge aktiverar ren-elektrisk körning.

Räkna med debut i mars. Lamborghini säger att det redan finns 3 000 köpare i kö, så sikta in dig på det andra årsmodellen.

:

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Check Also
Close
Back to top button