Här är vad som händer när du murar en Nissan Leaf

Alla vet att elfordon inte kommer särskilt bra överens med kallt väder, den mest uppenbara effekten är en minskning av den totala körräckvidden.
Vår vän Kyle Conner, som tidigare ville se vad som skulle hända när man kopplade in ett par Nissan Leafs och en Tesla Model 3 efter att ha varit djupfryst vid -14 grader (-25,5 grader Celsius), hade en död EV på händerna efter en av hans experiment misslyckades.
Så här är vi, med videon inbäddad överst i den här artikeln, och med Kyle som försöker återuppliva en gammal, begagnad Nissan Leaf som dog i en kall, ensam natt på en parkeringsplats.
Och efter att han trasslat runt i en skrikande, V8-driven Cadillac Escalade V, kommer vår man Kyle till platsen där han lämnade sin murade elbil och upptäcker att den har varit omgiven av små berg av snö. Men lyckligtvis satte inte de som röjde parkeringen den på bilen.
I den senaste videon sa innehållsskaparen att anledningen till att bilen vägrade starta kan vara den låga spänningen i 12V-batteriet eftersom instrumentklustret blev galet när han försökte få det att gå.

35 Foton
Nu kom han förberedd med en starthjälp, och se och se, Leaf vaknade till liv igen, redo att få lite energi i sitt högspänningsbatteri från en närliggande Electrify America CHAdeMO-laddare.
Som en snabb påminnelse är den röda Leaf en 10 år gammal elbil med ett 24 kWh batteri som erbjöd upp till 73 miles räckvidd när den var helt ny. Nu är det dock helt annorlunda.
Med laddningskabeln ansluten till bilen fick Kyle dåliga nyheter, eftersom Nissan vägrade ta emot någon ström.
Men det är inte allt. Så kolla in videon överst i den här artikeln och låt oss veta vad du tycker i kommentarerna nedan: gick du igenom något liknande med en EV?