Everrati erbjuder EV-konvertering för original Defender och Range Rover

Everrati växer snabbt sin EV-konverteringsportfölj till en av de mest mångsidiga i branschen.
964-generationens Porsche 911, Ford GT40 (endast replika, tack och lov) och den ursprungliga Land Rover är bland de fordon som är berättigade att konverteras av Everrati för att köras på batterier, och nu har företaget även lagt till Land Rovers ursprungliga Defender och Range Rover (ofta refererad till Range Rover Classic) till listan.
Everrati har inte lämnat information om drivlinan, men företaget har bekräftat prissättningen. Defender-omvandlingen börjar på 185 000 brittiska pund (cirka 225 165 $) och Range Rover-omvandlingen börjar på 230 000 brittiska pund (cirka 280 000 $). I båda fallen inkluderar priset inte skatter och kostnaden för donatorfordonet.
Båda priserna är definitivt branta, men Everratis omvandlingar går långt utöver bara ett byte av drivlina. Liksom alla dess EV-konverteringar börjar Everratis process för Defender och Range Rover med en fullständig inspektion och restaurering av donatorfordonet. Detta sträcker sig till kabinen där högkvalitativa material som Bridge of Weir-läder kan läggas till, beroende på köparens specifikation.
Everrati installerar sedan en egenutvecklad elektrisk drivlina, med en design som är speciellt anpassad för fordonet för att på bästa sätt bibehålla den ursprungliga körupplevelsen. Detta beror i första hand på placeringen av komponenter för att bibehålla en viktfördelning som liknar originalet.
Affärerna har blomstrat för Everrati. Väntetiden för vissa konverteringar har sträckt sig till ett år, sa Everrati i september.
Everrati har också börjat licensiera sin teknologi till andra företag. Företaget tillkännagav i juli en ny division som tillhandahåller konsultation och lösningar för kommersiella kunder som vill utveckla elbilskonverteringar.