News

Electrify America EV-snabbladdare kommer med 50 mils intervaller

Electrify America tillkännagav i måndags ett avtal med TravelCenters of America (TA) om att installera EV-snabbladdare vid de senares rastplatser.

TA och Electrify America hoppas kunna installera 1 000 individuella DC-snabbladdningsstationer på 200 platser längs stora motorvägar under fem år, med de första stationerna som kommer online 2023, enligt ett gemensamt pressmeddelande.

Enligt företagen kommer insatsen att ge ”nästa generations snabbladdare med 50 mils intervall över hela landet.”

Electrify America DC snabbladdare - CCS och CHAdeMO

Electrify America DC snabbladdare – CCS och CHAdeMO

TA kommer att köpa laddarna från Electrify America, men Electrify America kommer att installera, driva och underhålla dem. Kunder kommer också att kunna hitta dessa laddare och betala för laddningssessioner via Electrify America-appen, precis som andra laddare som helt ägs av företaget.

Liksom de andra laddarna kommer enheter som installeras på TA-platser att erbjuda upp till 350 kw laddningseffekt och Plug & Charge-anslutning, vilket gör att förare av kompatibla fordon kan starta en laddningssession och faktureras automatiskt, helt enkelt genom att ansluta.

2022 Hyundai IONIQ 5 på Electrify America DC snabbladdningsstation

2022 Hyundai IONIQ 5 på Electrify America DC snabbladdningsstation

Electrify America, som startade som en del av Volkswagens fuskuppgörelse för dieselutsläpp, siktar på att ha mer än 1 800 totala laddningsplatser med mer än 10 000 individuella laddare i USA och Kanada år 2026. För att uppnå detta har företaget sökt extern finansiering från stödjare som Siemens för att komplettera de 2 miljarder dollar som VW åtagit sig.

Resecenter har visat sig vara en bra passform för laddning av elbilar, eftersom de upptar nödvändiga fastigheter vid vägkanten och erbjuder bekvämligheter för förare som väntar på en avgift. Electrify America tillkännagav 2020 ett avtal om att installera elbilsladdare vid Love’s Travel Stops, om än i mindre skala än det nya TA-avtalet. General Motors har slagit sig ihop med det rivaliserande laddningsnätverket EVgo för att installera 2 000 laddare på 500 Pilot- och Flying J-platser med start i år.

Se även  Tips: Tesla Model 3-lackproblem och hur man åtgärdar dem

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Check Also
Close
Back to top button