BMW fortsätter att reta Dee, som tros vara en ny röstassistent

Under hela december har BMW drivit en social mediakampanj centrerad kring en enhet som heter ”Dee”. Det började den 13 december med ett sken av biltillverkarens sociala nätverk, flera inlägg på BMW:s Instagram-sida och på andra ställen med att Dee ”lånade BMW:s kanaler för att göra lite ”forskning” som om Dee vore en kabal av oförstående svarta hattar. Insta-sidan döptes till och med om till Dee för en snabb minut. Sedan kom Arnold Schwarzenegger. Han sågs senast i en BMW-annons som låtsas vara Zeus som kör den nya iX under Super Bowl, han går in på scenen till vänster och tar av sig den mytomspunna kostymen och har en kort pratstund med Dee innan han spelar huvudrollen i ett annat inlägg den 20 december där han arbetar med den kroppslösa kvinnan röst för att hitta en ny outfit.
Kampanjen drog precis fram sina nästa två stora kanoner i David Hasselhoff och Knight Industries Two Thousand, annars känd som KITT. För två dagar sedan återförenades Hoff med motstjärnan som gjorde honom känd, den mänskliga stjärnan som väller över den svarta Pontiac Firebird med Cylonögat och Vulcan-temperament, budskapet är att någon kan vara gladare över sin bil än sina vänner. Den senaste delen har Hasselhoff frågat KITT om ”Denna Dee-karaktär.” Bilen svarar att den inte vet mycket, men de kommer att träffas i Las Vegas, och det kommer att höras vad Dee än är.
Vad handlar det om? Skyltarna pekar på en ny röstassistent. BMW satte in Amazons Alexa-assistent i sina fordon 2018. En BMW-chef tog scenen vid Amazons lanseringsevenemang för Devices and Services i augusti i år och berättade för världen att BMW skulle använda Alexa Custom Assistant-teknik för att skapa en ny röstassistent på väg mot produktionsfordon inom två år.
Biltillverkaren har också sagt att den kommer att ta med ett nytt inträde i sin Vision-konceptlinje till 2023 Consumer Electronics Show (CES) som pågår från 5-8 januari. Konceptet har för avsikt att visa upp Neue Klasse-plattformen som är utformad för att tillgodose utbudet av tekniker som BMW planerar för det kommande decenniet av fordon. Låter som ”Hey BMW” är ute för NKL, och ”Hey Dee” kommer att vara med.
Enligt Baby Center nådde Dee sin topp som ett flicknamn i slutet av 1800-talet, men det nådde sin topp som ett pojknamn omkring år 2000 – vilket innebär att Dee kommer ut på marknaden runt den tidpunkt då den första omgången av pojk Dees handlar på sin första nya BMW .
: