Luxury cars

Base 2024 Chevy Corvette kan lägga till ADAS-funktioner och göra 500 hk

Spionfotografer har knäppt två C8 Corvette-prototyper som strövar på Michigans vägar, kupén har ett par läckra avgasrör från dess bakre hörn. Rören är den typ som används för utsläppstester som krävs av US Environmental Protection Agency och en av dess utländska motsvarigheter, European Environment Agency. Det faktum, och några lösa läppar från rapporterade inre källor, har fått en del att tro att basen Corvette Stingray kommer att få en kraftuppgradering till 500 hästar inom en snar framtid. Det skulle vara minst fem hästar över den nuvarande modellen, som ger 490 hk i orörda specifikationer och 495 hk när det tillvals med Z51 Performance Package. Det är inte klart om 500 skulle vara den nya myrstandarden eller behöver den valfria uppgraderingen. Men en Mid Engined Corvette Forummedlem i Tyskland gick namnet Ace in med lite CSI-förbättringar för att lösa mysteriet, och Ace säger att saken ”inte har något att göra med att få mer kraft.”

Ett bildtungt inlägg visar strålkastarna och baklyktorna på de silver- och vita Corvette-prototyperna som tagits hittills är från den europeiska Corvette. Båda uppsättningarna av lampor är utrustade med Europas tydliga reflektorer istället för våra bärnstensfärgade enheter, och bromsljusen lyser upp på det europeiska sättet, inte som Corvettes på USA-marknaden. Vad gör EU-spec-testaren här? Förbereder inför införandet av ytterligare obligatorisk säkerhetsutrustning 2024, enligt Ace. Tillsynsmyndigheter på kontinenten vill att alla nya bilar ska ha ”obligatorisk nödbromsning, nödfilassistans och ett gränssnitt som möjliggör senare installation av alkoholnivåmätningsanordningar”, bland annat. Dessa funktioner kommer att förändra basmodellens tjänstevikt, potentiellt förändrade utsläpp, därav testet.

Se även  Kalifornier kan prenumerera varje månad för att köra bästsäljande elbil

Ytterligare utredning av Corvette bloggare fyller ut mer av bilden. När Corvette E-Ray-hybridkonfiguratorn läckte, drog experter slutsatsen att en knapp på ratten representerade tillägget av kollisionsvarning framåt och kanske adaptiv farthållare till sortimentet. Dessa funktioner möjliggörs av samma teknik som styr den automatiska nödbromsen på väg till Europa. OEM-leverantören Bosch tillverkar en mängd olika förarassistanssystem, och dess ingenjörer har setts testa Corvetter i Europa som inte är E-Ray. Om varje Corvette kommer att få ny säkerhetsteknik i Europa, är det möjligt att GM kommer att sprida den kärleken till den amerikanska publiken också.

Och det är detta: Bara för att det här testet inte är det endast om en strömuppgradering betyder inte att det inte kommer att bli en strömuppgradering. Håll utkik för 2024.

:

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Check Also
Close
Back to top button