EV Charging

loan to Redwood Materials could increase battery

loan to Redwood Materials could increase battery

loan to Redwood Materials could increase battery

loan to Redwood Materials could increase battery Batteriåtervinningsföretaget Redwood Materials kan snart få ett lån på 2 miljarder dollar från US Department of Energy (DOE) för att utöka sin verksamhet.

DOE gjorde på torsdagen ett villkorat åtagande för lånet, som skulle gå till en återvinnings- och återtillverkningsanläggning på 3,5 miljarder dollar i Nevada, enligt en Reuters-rapport.

 

Lånet, som fortfarande måste slutföras, är ett steg mot Biden-administrationens mål att bygga upp den inhemska leveranskedjan för elbilar. Redwood kommer att spela en ”stor roll i att ta hem batteriförsörjningskedjan”, sa energisekreterare Jennifer Granholm i en intervju med Reutersloan to Redwood Materials could increase battery Rendering av föreslagen Redwood Materials katodfabrik

loan to Redwood Materials could increase battery

Rendering av föreslagen Redwood Materials katodfabrik

Lånet kommer från programmet Advanced Technology Vehicles Manufacturing (ATVM), som en gång gav finansiering till Tesla och andra biltillverkare för EV-relaterade projekt. Detta följer på förra årets villkorade åtagande att General Motors Ultium Cells LLC joint venture med LG skulle få det första ATVM-lånet på ett decennium. Det lånet slutfördes i december loan to Redwood Materials could increase battery.

Redwood grundades 2017 av tidigare Tesla CTO JB Straubel, som berättade för Reuters att företaget planerar att dra ut den första lånetranchen senare i år för att finansiera uppskalningen av Nevada-anläggningen, som ligger nära Reno i den norra delen av staten loan to Redwood Materials could increase battery.

Toyota och Redwood Materials batteriåtervinning

loan to Redwood Materials could increase battery

Toyota och Redwood Materials batteriåtervinning

Förutom anläggningen i Nevada, som Redwood hävdar redan bearbetar en del kopparanodmaterial, planerar företaget att öppna en anläggning nära Charleston, South Carolina, också till en uppskattad kostnad av 3,5 miljarder dollar. Varje plats har en initial planerad kapacitet på 100 gigawattimmar av batterielektrodmaterial, med South Carolina-anläggningen, som förväntas ligga ungefär två år efter Nevada-anläggningen, enligt uppgift planerad för ytterligare expansion när den är färdig loan to Redwood Materials could increase battery.

Se även  EVgo-nätverket uppvaktar Tesla-drivrutiner med "sömlös" laddning

När det gäller kunder har Redwood redan samarbetat med bland annat Ford, Toyota och Volkswagen-koncernens märken Audi och VW.

Enligt en rapport förra året kommer marknaden för återvinning av begagnade elbilsbatterier inte riktigt att värmas upp förrän 2030, delvis på grund av att återvinningsföretag inte kommer att ha en kritisk massa av batteripaket att använda som råmaterial förrän fler elbilar säljs och cyklar av. vägen. Ett DOE-lån kan ge Redwood lite landningsbana fram till dess.

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Check Also
Close
Back to top button