News

2024 Porsche Taycan Turbo GT spionbilder

Porsche har återigen setts testa en Taycan-prototyp utrustad med element som vi normalt ser på en av biltillverkarens GT-sportbilar.

Vi har tidigare gett dig spionbilder av en prototyp för en uppdaterad Taycan som skulle komma senare i år för att markera mittpunkten i den elektriska sedanens och vagnens livscykel. Prototypen som visas här är dock för något helt annat.

Det finns ingen saknad de nya aerodynamiska elementen, som den utökade främre splittern, tjocka sidokjolar, bakre diffusor och bakvinge. De främre luftridåerna har också förseglats, vilket tyder på att prototypen kan ha nya luftkanaler gömda bakom frontpanelen.

Lars Kern, som också pekar på att prototypen är för en ny högpresterande Taycan-variant, har ibland setts bakom ratten, bland annat under några tidigare Nürburgring-tester. Han är Porsches heta sko som ansvarar för många av biltillverkarens officiella varvtider på ’Ringen, och var föraren av Taycan Turbo S som på sommaren tog en varvtid på 7:33,35 på den tyska racerbanan. Tiden är mer än två sekunder snabbare än tiden som ställts in av den mycket kraftfullare Tesla Model S Plaid, och är det nuvarande rekordet för produktion av elbilar vid ’Ringen.

2024 Porsche Taycan Turbo GT spionbilder - Fotokredit: Baldauf

2024 Porsche Taycan Turbo GT spionbilder – Fotokredit: Baldauf

Observera att ingenjörer också har placerat ett ”TDI”-märke på bakluckan för lite skoj, ett märke som vissa andra Volkswagen Group-märken använder för att beteckna en diesellmotor.

Porsche har inte sagt om de planerar att introducera snabbare versioner av Taycan, även om det har förekommit rykten om en kraftfullare tremotorsvariant utformad för att matcha inte bara Teslas Plaid utan även Lucid’s Air Sapphire och andra elbilar i pipelinen med fyra motorer. siffra hästkrafter. En sådan variant skulle kunna märkas med en Taycan Turbo GT, liknande Cayenne Turbo GT-klassen.

Se även  Nio når 1 000 batteribytesstationer, tillkännager 500-kw snabbladdare för Europa och Kina

Prestandan i Taycan toppar för närvarande med Turbo S-klassen vars effekt registreras på 616 hk (750 hk tillfälligt), eller tillräckligt för 0-60 mph acceleration på 2,6 sekunder och en topphastighet på cirka 162 mph.

Rykten pekar på att den potentiella nya Taycan-seriens topper packar så mycket som 1 000 hk, vilket kan se att tiden 0-60 faller närmare två sekunder och toppfarten stiger till cirka 200 mph. Håll ögonen öppna.

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Check Also
Close
Back to top button