Luxury cars

2023 Lexus RC kostar lite mer, gör några små ändringar

Lexus RC och RC F är äntligen redo att säga hej till 2023. Den åtta år gamla coupén är fortfarande i sin första generation, och den nya bilmodellen flyttar inte nålen mycket bortsett från två små, märkbara förändringar inuti. Istället för den nuvarande bilens två stora analoga rattar åtskilda av en liten digital skärm, sätter den nya RC en ny digital skärm till vänster, en stor digital varvräknare i mitten och en liten analog speedo till höger. I mitten kommer en ny infotainmentskärm med pekskärm ut från under kåpan som är inbyggd i instrumentpanelen för att stå stolt över instrumentbrädan, surfplatta. Standardskärmen mäter åtta tum i diameter och kan uppgraderas till 10,3 tum. Ja, det finns fortfarande en styrplatta precis framför armstödet, men … pekskärm. De sista mindre ändringarna inuti är runda ventiler vid dörrarna istället för rektangulära enheter, och en namnlös tweak gjord på handskfacket.

Priserna för 2023 års RC efter destinationsavgiften på 1 150 USD och deras ändringar från 2022 MSRP är nedan:

  • RC 300: 45 470 USD (1 500 USD)
  • RC 300 AWD: 48 160 $ ​​(1 500 $)
  • RC 300 F Sport: 50 090 $ (1 650 $)
  • RC 300 F Sport AWD: 52 380 $ (1 765 $)
  • RC 350: 48 400 USD (1 500 USD)
  • RC 350 AWD: 50 565 $ (1 500 $)
  • RC 350 F Sport: 53 020 $ (1 650 $)
  • RC 350 F Sport AWD: 54 745 $ (1 765 $)
  • RC F: $67 845 ($475)
  • RC F Track Edition: 100 720 $ (returmodell)

RC F Track Edition kommer tillbaka efter en tvåårig paus och ersätter RC F Fuji Speedway Edition som såldes under tiden. Den senaste Track Edition 2020 kostade 97 820 $, medan förra årets Fuji Speedway Edition kostade 102 245 $, så 2023 Track Edition tar lite mer än att dela på skillnaden.

Se även  Lexus NX Bagagetest: Hur mycket lastutrymme?

F Sport Special Appearance-paketet som tar sig igenom sortimentet stiger av på 2023 RC. Den speciella kroppsfärgen är ett mörkt silver som kallas Incognito. Den tvåfärgade färgkombinationen är färdig med ett Obisidian-tak, motorhuv och 19-tums mörka Enkei-hjul.

Drivlinor förändras inte. Den bakhjulsdrivna RC 300 gör sitt oväsen med en 2,0-liters fyrcylinder som ger 241 hästkrafter och 258 pundfots vridmoment genom en åttaväxlad automat. AWD RC 300 ger 260 hk och 236 lb-ft, växlar genom en sexväxlad auto. RC 350 i både RWD- och AWD-form körs med en 3,5-liters V6 som ger 311 hk och 280 lb-ft. Den bakre föraren får den åtta-växlade bilen medan all-tass byter bara sex kuggar.

RC F borrar med en 5,0-liters V8-skänk på 472 hk och 395 lb-ft. Track Edition gör som vanligt, lägger till en kolfiberhuv, tak och bakvinge, Brembo-bromsar och Hitachi-dämpare, för att sedan klä inredningen i Alcantara. Go-fast typer som gillar Track Edition aggression men inte priset kan lägga till $17 775 Carbon Package till standard RC F, som får ett vävt tak, stötfångare, frontspoiler, rockerpaneler och infällbar däcksspoiler plus 19-tums mattsvarta hjul . Den har mer läder och kolfiber inuti och några lyxiga godsaker som en uppvärmd ratt och intuitiv parkeringshjälp.

:

Related Articles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Check Also
Close
Back to top button