1 104 nya snabbladdningsstationer för elbilar kommer att möta 50 mils intervall

Att uppfylla federala mål för ett nationellt laddningsnätverk kommer att kräva 1 104 EV-snabbladdningsstationer längs stora korridorer, enligt en ny studie från Great Plains Institute.
Den tvådelade infrastrukturlagen avsatte 7,5 miljarder dollar för att bygga ett nationellt laddningsnätverk för elbilar med 500 000 laddningsplatser, varav 5 miljarder dollar av det beloppet skulle distribueras till enskilda stater. För att kvalificera sig för den finansieringen har FB fastställt riktlinjer som kräver fyra 150-kw kontakter, var 50 mil.

Befintliga och rekommenderade snabbladdare för elbilar i USA (från 2023 års studie av Great Plains Institute)
Av landets 4 943 befintliga offentliga snabbladdare som inte kommer från Tesla, följer bara 509 riktlinjerna, som utfärdats av Federal Highway Administration under National Electric Vehicle Infrastructure Formula Program (NEVI). Därav behovet av drygt 1 000 snabbladdare för att det ska finnas en NEVI-kompatibel plats var 50 mil. Att lägga till dessa laddare representerar uppskattningsvis $794 miljoner till $1,3 miljarder i installationskostnader, enligt studien.
Det förutsätter att federalt utsedda alternativa bränslekorridorer är kompatibla med NEVI-riktlinjerna, som kräver att stationer ligger inom en resemil från en av korridorerna. Alternative Fuels Corridor-programmet skapades 2015 och erkänner motorvägsrutter med betydande infrastruktur för att tillåta regelbundna resor med elbilar och andra alternativa bränslefordon.

GM och EVgo utökar snabbladdning i stortunnelbanan
Den sjätte omgången av alternativa bränslekorridorer tillkännagavs 2022 – precis som stater slutförde laddningsplaner för elbilar för att få NEVI-finansiering. Alla stater hade faktiskt fått grönt ljus för sina planer i slutet av september.
Studien påpekar dock att fyra 150-kw-anslutningar var 50 mil kanske inte är tillräckliga för rutter med högre trafik, och ytterligare stationer skulle vara till hjälp för att ansluta intilliggande rutter. Great Plains Institute har också lanserat en interaktiv färdplan som visar hur nätverket kan komma samman och vad som behövs för att tillhandahålla en omfattande laddningsinfrastruktur.